**اینجا همه چی درهمه**

**اینجا همه چی درهمه**
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان **اینجا همه چی درهمه** و آدرس infinite123.Loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

  متخصصان هم انجام برخی از این کارها را بعد از غذا خوردن برای دستگاه گوارش مضر می‌دانند و می‌گویند حتی می‌توانند سرطان‌زا باشند. شاید دانستن این موضوع که چرا این کارها اشتباه هستند و نباید بلافاصله بعد از صرف غذا به آنها پرداخت، تا حدی باعث شود از انجامشان صرف‌نظر کنیم.

 
1. نوشیدن چای داغ

چای از هر نوعی که باشد (سیاه، سفید و سبز)، محتوی موادی به نام تانن است. ترکیب‌های تانن اگر به فاصله کمتر از نیم ساعت بعد از مصرف غذا خورده شوند، به آهن موادغذایی می‌چسبند و مانع جذب آنها می‌شوند به همین دلیل تا یک ساعت بعد از صرف غذا، چای ننوشید.


2. حمام کردن

یکی از باورهای عموم مردم این است که بعد از غذا نباید حمام کرد زیرا احتمال بی‌هوش شدن و از حال رفتن در حمام بالاست. این حرف تا حدی اساس علمی دارد ولی در مورد همه صدق نمی‌کند. افراد مسن و کسانی که بیماری‌های قلبی پیشرفته دارند یا سرخرگ‌های اصلی خونرسان به مغز و شریان‌های گردن در آنها تنگ است، بهتر است حداقل تا 30 دقیقه بعد از خوردن غذای سنگین به حمام نروند زیرا بعد از خوردن غذای نسبتا سنگین، خون به سمت دستگاه گوارش منتقل می‌شود و خونرسانی به مغز کاهش می‌یابد.


3. نوشیدن آب یخ

می‌گویند نوشیدن آب یخ بعد از غذا باعث سرطان معده می‌شود ولی این حرف پایه علمی چندان صحیحی ندارد و تنها مشکلی که با نوشیدن آب یخ بروز می‌کند، دل‌درد یا انقباض عضلات روده است. افراد دچار نشانگان روده‌ تحریک‌پذیر، بیشتر دچار این مشکل می‌شوند و بهتر است آب خیلی سرد ننوشند. نکته دیگر اینکه آب نوشیدن بعد از صرف غذا، باعث رقیق شدن شیره معده می‌شود و می‌تواند در هضم و شکسته شدن ذرات درشت‌تر غذا به ذرات ریزتر اختلال ایجاد کند بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل از غذا یا نیم ساعت بعد از اتمام غذا، آب ننوشید.


4. سیگار کشیدن

برخی سیگاری‌ها به محض اینکه غذایشان تمام می‌شود، سیگارشان را روشن‌ می‌کنند. در متون پزشکی آمده سیگار چه بعد از غذا و چه قبل از آن خطرناک است و خطر مصرف آن بعد از غذا برخلاف تصور عموم مردم بیشتر نیست. حدود 100 ماده سرطان‌زا در سیگار وجود دارد و کشیدن آن به‌طور کلی زیانبار است. نتایج تحقیقات نشان داده دود سیگار می‌تواند محیط معده را اسیدی کند و این موضوع روی عملکرد معده تاثیر منفی می‌‌گذارد و مانع هضم صحیح غذا می‌شود. از سوی دیگر، کشیدن سیگار بعد از غذا، به‌خصوص در افراد مبتلا به نشانگان روده تحریک‌پذیر، درد و علایم شکمی را به دنبال خواهد داشت.


5. دراز کشیدن

دراز کشیدن بعد از خوردن غذا و با معده پر ممکن است باعث شود مقداری غذا از معده به مری بازگردد و ریفلاکس ایجاد شود. در ماه رمضان چون مردم بعد از خوردن سحری می‌خوابند، این موضوع بسیار شایع‌تر است.


6. ورزش

ورزش ممکن است به قلب افراد دچار مشکل‌های قلبی- عروقی، فشار وارد کند. مصرف غذای سنگین و ورزش بلافاصله بعد از آن، این فشار را چند برابر می‌کند. اگر غذای سبکی خورده‌اید، حداقل 3-2 ساعت و در صورت صرف غذای سنگین حداقل 4-3 ساعت باید از انجام ورزش و فعالیت بدنی خودداری کنید.


7. برقراری روابط زناشویی

بیماران قلبی بیشتر باید در این مورد توجه کنند. ارتباط زناشویی نوعی استرس برای سیستم
قلبی‌–‌عروقی محسوب می‌شود. در مواردی نادر مشاهده شده فرد هنگام این عمل دچار سکته قلبی شده است. افراد دچار بیماری‌های پیشرفته قلبی یا کسانی که اخیرا دچار سکته قلبی شده‌اند، بهتر است تا ساعاتی پس از صرف غذا، از برقراری رابطه زناشویی خودداری کنند. مصرف غذاهای سنگین نیز استرسی برای قلب است و خوردن چنین غذایی و روابط زناشویی در افراد دچار بیماری پیشرفته قلبی، خطر عوارض قلبی را به دنبال خواهدداشت.


8. بلند کردن جسم سنگین

افرادی که با معده پر، جسم سنگینی بلند می‌کنند در واقع نوعی فعالیت بدنی انجام داده‌اند که می‌تواند به قلب فشار بیاورد. از سوی دیگر، این کار باعث افزایش فشار داخل شکم می‌شود و ایجاد ریفلاکس می‌کند. به همین دلیل بهتر است یکی دو ساعت بعد از صرف غذا از انجام این کار خودداری کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ 26 شهريور 1391برچسب:, ] [ 18:49 ] [ الهام معاوی ]
درباره وبلاگ

دوستانی که تمایل به همکاری در نویسندگی به خصوص قسمت دانلود را دارند از طریق نظرات خصوصی اطلاع دهند برای حمایت بیشتر بر روی یکی از بنر های بالای وب کلیک نمایید با تشکر : مدیریت وبلاگ
موضوعات وب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 276
بازدید کل : 72772
تعداد مطالب : 67
تعداد نظرات : 34
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید



استخاره آنلاین با قرآن کریم


سنگ متولدین اسفند ماه

آیا می دانید نماد ماه تولد شما چیست؟

با سمبل ماه تولدتان آشنا شوید.

آیا به دنبال گردنبناسفند خاص و منحصر به فرد هستید ؟

از خواص جادویی سنگها چیزی می دونی؟!!

آماتيست، سنگ کريستالي بنفشي که به اضطراب پايان مي دهد سنگ متولدين اسفند ماه است. اين سنگ ضد اضطراب و کابوس است و براي کساني که بدخواب هستند يا مدام کابوس مي بينند توصيه شده است. تجربه نشان داده است که افراد مضطرب وقتي آماتيست همراه خود دارند به آرامش مي رسند.

مکمل زیبایی و جذابیت شما

جذابیت…زیبایی و متمایز بودن را

به خودتان هدیه کنید…

متولد کدوم ماه هستی؟

ویژگی سنگ متولدین اسفند ماه :

بر روی بیماری های استخوانها خصوصا راشیتیسم تاثیر بسزایی دارد , دندان ها را مستحکم می کند

تقویت انعطاف پذیری , وفق دادن با محیط پیرامون

اضطراب و ترس را از بین برده و ایجاد قدرت در فرد می کند

قدرت پاک کنندگی و تصفیه نفس را دارد و انرژی های منفی را از وجود مرد می راند

» قیمت: 8,400 تومان

دستگاه برقی بند انداز صورت و بدن

فقط يك بار براي هميشه ... وسيله اي پيشرفته براي بانوان

( مناسب سالنها ، آرايشگاه ها و حتي منازل و استفاده شخصي )، انتخاب با شما !

خانم ها و آقايان، دخترها و پسرها ، سالن دار ها و آرايشگران خوش سليقه و زرنگ

اگر از موچين،موكن،موبر،بنداندازهاي نخي و سنتي و ساير محصولات شيميايي و مكانيكي از بين برنده موهاي زايد خسته شده ايد و استفاده از آن هم براي خودتان و هم براي مشتريان عزيزتان زجر آور،درد آور ، وقت گير و همراه با عوارض جانبي است با خريد يك دستگاه بندانداز حرفه اي اتوماتيك برقي سنس هير ساخت كشور چین با استفاده بسيار آسان و دوست داشتني سبب جلب مشتريان زياد و رونق كسب و كارتان شده و از همه مهمتر رضايت از كاركرد و ارايه خدماتتان را جلب نماييد و پوستي لطيف ، زيبا و بدون مو را تجربه نماييد!!


سنس هی ير، بندانداختن سريع و يكدست موهاي صورت و بدن، با ويژگيهاي زير
استفاده آسان و راحت، مناسب براي مصارف خانگي، سالنها و آرايشگاه ها
رهايي از موهاي ضخيم و زيرپوستي نازيبا، حتي موهاي ريز و نازك
با كاركردي طبيعي، بدون عوارض جانبي و بدون آسيب رساندن به پوست
بدون بكارگيري از مواد شيميايي، هورمون، حرارت، پرتوافكني و تيغ
سازگار با هر نوع پوستي (حتي پوست هاي حساس بانوان)
صددرصد مطمئن و موثر، توصيه شده توسط متخصصين پوست و مو
داراي موتور الكتريكي بادوام و پرقدرت اصل آلمان و نخ سيلك طبيعي اصل ايتاليا

بهترین هدیه برای کسانی که دوستشان دارید و خواهان راحتی وآسایش انها میباشید

» قیمت: 39,500 تومان
سیستم افزایش آمار هوشمند تک باکس